Fluffig polenta

Hejsan! 

Nu är jag hemma igen efter en härlig semester i Thailand, vi har haft det helt underbart. Jag ska visa er lite fler bilder från all god frukost vi åt, och lite annan mat också! Men det kommer i ett annat inlägg, nu måste jag berätta om dagens frukost som blev HUR god som helst! 

Jag kokade polentagröt ungefär som jag brukar, men tillsätte en äggvita i slutet av kokningen. Konsistensen på gröten blev så bra! Alldeles fluffig och lätt. Detta måste ni bara testa.

Fluffig polentagröt:

•2,5 dl sojamjölk 
•3 msk polenta
•kardemumma
•salt 
•1 äggvita 

Koka upp mjölken under omrörning, vispa i polentan och kryddorna. Låt puttra på svag värme under omrörning i ungefär 5 minuter. Rör ner äggvitan och rör väl, ställ sedan kastrullen åt sidan med lock i några minuter innan du äter den! Jag toppade sedan gröten med jordnötssmör, kanel och solroskärnor.




/Joppi

Kommentera här: