Vaniljkvarg & havrebröd

God morgon, då var det måndag igen! 

Min aktivitet här på bloggen har varit sisådär ett tag, vilket hänger ihop med att jag flyttat in i en studentkorridor. Det är inte lika lätt att fixa så goda och varierande frukostar som jag brukar när man delar kök med andra, men jag gör mitt bästa! Jag älskar ju frukost. 

Har ni märkt hur mycket kvargsortimentet ökat på senaste tiden?? Det är helt fantastiskt och jag kommer göra utvärderingar av de smaker jag testar här på bloggen, bra va? Så slipper ni köpa dom som inte är goda hehe... 

Nåväl! Idag åt jag i alla fall vaniljkvarg från Lindahls, en riktig favorit. Kvargen toppade jag med fikon och jordgubbar. Till det åt jag två havrebröd, en med ägg och kaviar och en med ost och gurka. 

Det här med mackor är verkligen underbart, det går att variera HUR mycket som helst.. En favorit är ju jordnötssmör, banan och valnötter. Det får det bli i veckan. 


Tänkte också tipsa om nyheter från Verum, dessa små portionsförpackningar! Finns de med eller utan granola och det finns även ekologiska alternativ, topp!
Extra plus för snygg förpackning, mellanmål med stil på skolan, det gillar jag ;) 

På återseende, ha en fin måndag!

/Joppi 

Kommentera här: