Havre & proteingröt

Den här gröten är absolut en av mina favoritgröter, basen är havregryn och sedan varierar jag på olika sätt. Perfekt start på en helt vanlig vardag, eller på vilken dag som helst faktiskt! 

Havre- & proteingröt:

•1,5 dl havregryn
•1 dl havremjölk
•1,5 dl vatten
•kanel, kardemumma 
•salt 
•1 msk krossade linfrön 
•1 äggvita

Koka ihop havregryn, vätska, kryddor och linfrön till en gröt. Kläck i äggvitan och stäng av värmen. Rör tills äggvitan har kokat in i gröten. Idag toppade jag gröten med jordnötssmör, fikon och proteinmjölk med smak av vanilj. SÅ GOTT! 




Till min gröt drack jag kaffe och apelsinjuice. 

/Joppi

Kommentarer:

1 Marie:

skriven

Underbar frukost utan komjölk också! Tack för tipset, älskar kanel. Trevlig dag!

Svar: Eller hur :) varsågod, du får också ha en trevlig dag! En härlig och inspirerande blogg har du också!
Frukostfavoriter

Kommentera här: