Davosgröt

Igår förberedde jag morgonens frukost, hur bra som helst för då behöver man inte lägga mer än ca 2 minuter dagen efter! Perfekt när man är lite smått stressad en vanlig torsdagsmorgon.

Blåbär- & banandavos:

•0,75 dl havregryn
•1 dl naturell kvarg
•1 dl mjölk
•0,5 banan
•1 dl frysta blåbär
•1 msk chiafrön
•1 msk sötströ (valfritt)
•kanel, kardemumma, vaniljpulver

Blanda ihop allt i en bunke och täck med plastfolie. Ställ i kylen över natten och servera morgonen efter! 





/Joppi

Kommentarer:

1 Emelie:

skriven

Har du testat att koka gröten innan? Det är jättegott! Koka havregrynsgröt som vanligt, gärna med mjölk istället för vatten, kvällen innan. När den svalnat något så blandar man i yoghurt/kvarg och smaksättning. Låt den stå över natten. Mums!! Brukar göra med vaniljpulver, kardemumma och kokoskvargen :)

Svar: Det har jag inte! Tack så jättemycket för tipset, ska prova snarast! :D
Frukostfavoriter

2 Emelie:

skriven

<har du testat? Vad tyckte du?

Svar: Inte ännu, har glömt bort det på kvällen! Ikväll ska jag göra mitt bästa för att komma ihåg :) vad brukar du blanda gröten med? :)
Frukostfavoriter

3 Emelie:

skriven

Jag kokar quinoa-havregryn blandningen från ferbaco, med 2 dl mjölk, salt, vaniljpulver, kardemumma. Kokar till gröt. Låter svalna lite och blandar sen i 2dl kokoskvarg. Låter det stå över natten i kylen. Toppar med allt gott som kan finnas i kylen :) Bär och frön och grejer :)

Svar: Oj vad gott det låter!! Tack så mycket för tipset :)
Frukostfavoriter

Kommentera här: