Superplättar

Idag har jag sovmorgon och börjar inte förrän 11.30. Jag vaknade dock redan vid åtta, så jag tog en promenad i solen och sedan gjorde jag superdupergoda proteinplättar. Jag var jättehungrig så jag la i lite allt möjligt i smeten, och resultatet blev minst sagt lyckat! 

Superproteinplättar:

•1 skopa proteinpulver (vanilj/vit chokladsmak)
•1 msk fiberhusk
•1 ägg + 1 äggvita 
•en halv mosad banan
•ca 1,5 dl kokosmjölk 
•kanel 
•kardemumma 

Mixa ihop alla ingredienser med en stavmixer. Stek små plättar i en stekpanna med kokosolja. Servera med resten av bananen plus en egen, snabb hallonsylt: 

Supersnabb hallonsylt:

•hallon
•ca 1 msk citronsaft
•ca 1,5 msk honung med citronsmak (eller vanlig) 

Värm hallonen och blanda ihop med citronen och honungen. 



/Joppi

Kommentera här: