Polenta med banankakesmak

Idag hade jag årets första träningsmatch, så jag kände direkt att jag behövde en riktigt bra start på dagen. Och bästa starten på dagen får man genom en bra frukost! 

Jag var sugen på polentagröt, men hade ingen mjölk hemma. Löste problemet genom att koka polentan med vatten och en mosad banan samt kanel, kardemumma och salt! Supergott verkligen. 

Banankakepolenta:

•3,5 msk polenta
•3 dl vatten
•1 mosad banan
•kanel
•kardemumma
•salt

Koka upp vatten och salt. Vispa i polentan och låt koka ihop en stund. Mosa bananen och rör ner den och kryddorna och låt puttra på svag värme i några minuter. Häll upp och toppa med mer banan, kanel och kokos! 




För att hålla vätskenivån bra drack jag både te, varmt citronvatten och en brustablett med vätskeersättning, hehe.

/Joppi

Kommentera här: