Bananscones del 2

Jag blev så himla sugen på att testa Banansconesen som Joppili bloggade om igår! Så det fick bli min söndagsfrukost idag. Jag gjorde dock sconesen med mandelmjöl istället för havremjöl som Josse hade, också toppade jag med lite krossade valnötter. SÅ GOTT. Längtar tills jag och Josefin kan äta dom tillsammans. 

Bananscones del 2:

•1 nästan övermogen banan
•1 dl mandelmjöl 
•1 msk kokosmjöl 
•1 ägg
•lite salt 
•valnötter att toppa med
•1 tsk bakpulver 

Mosa bananen med en gaffel, lägg i en skål och tillsätt sedan resten av ingredienserna och rör till en smet/deg. Klicka ut tre scones på en plåt med bakplåtspapper, krossa valnötter och strö på. Grädda i ugnen på 200 grader i ca 15-20 minuter. 

Jag åt mina scones med jordnötssmör och kokos, samt Bregott och fikon. MAGISKT. 




Till sconesen blev det en blodapelsin och Arvid Nordqvists ekokaffe.

/Joppi

Kommentera här: