Paleo Risgrynsgröt

Har missat att dela med mig av denna supergoda frukost jag åt härom veckan. Det var soligt ute så det blev årets första frukost ute på gräsmattan. Så mysigt!
Jag gjorde storkok på denna gröt och fryste in i portionsburkar, perfekt att bara ta fram när man blir sugen! Även en perfekt gröt om man är allergisk mot tex mjölk eller gluten.
Teet fick jag när jag fyllde år av Pontus och Mikaela. Ett grönt te med björnbär och rosenblad, smaksatt med röda frukter och grenadine. Mycket gott!
 
Paleo Risgrynsgröt:
 
8 dl vatten
3,5 dl grötris
2 krm salt
2 burkar kokosgrädde (400gr/st)
1 kanelstång
 
Koka upp grötriset med vatten och saltet i en kastrull. Koka sedan på svag värme under lock i ca 10 minuter.
Tillsätt därefter kokosgrädden och kanelstången och koka upp igen.
Låt gröten koka på mycket svag värme tills att gröten är fast och klibbig. Det brukar ta lite olika tid, så håll koll! Glöm inte att röra om då och då.
 
Bästa! /Joppili

Kommentera här: