Chokladbollsmugcake

Japp idag är jag ledig och därför hade jag god tid på mig att göra en frukost som jag inte har gjort på länge, nämligen mugcake. Det är den ultimata frukosten egentligen, fika och frukost i ett liksom! Såhär gjorde jag min mugcake idag:

Chokladbollsmugcake:

•1 dl havremjöl
•1 msk kokosmjöl 
•1 msk sötströ
•1 tsk bakpulver
•0,5 tsk fiberhusk
•1 msk kakao
•1 msk kaffe
•0,75dl mellanmjölk
•2 äggvitor

Blanda alla torra ingredienser i en bunke, tillsätt sedan resten och blanda till en slät smet. Smörj en stor kopp med kokosolja och häll i smeten. Grädda i mikron på full effekt ca 1,5-2 min. Servera med nötsmör och kokos! Jag hade egentligen velat ha hasselnötssmör så det hade blivit nutellamugcake, men hade inget så jag tog jordnötssmör, fungerade mycket bra det också. 




Till min mugcake drack jag som ni ser Kaffe. Idag blev det Gevalias Amazonas, mycket gott kaffe måste jag säga, inte så syrligt som endel kaffesorter kan vara! 

/Joppi

Kommentera här: