Kokos- och banan mugcake

Igårkväll förberedde jag dagens frukost.
Jag bjöd nämligen min mamma på kokos- och banan mugcake i morse.
 
Kokos- och banan mugcake, 2 portioner:
1 dl Fiberhavregryn
0,5 dl Havregryn
1 msk Kokosmjöl
2 msk Kokosflingor
1,5 msk Chiafrön
2 tsk Bakpulver
3 tsk Vaniljsocker
2 dl Mjölk
 
Mixa havregrynen med stavmixer till ett mjöl. Blanda sedan i resten av ingredienserna till en slät smet. Täck över med plastfolie och ställ in i kylskåpet över natten.
 
Nästa morgon blandar du i ett ägg och eventuellt lite mer mjölk om du tycker smeten är för hård.
Smörj två koppar med kokosolja och häll i en fjärde del smet i vardera kopp. Dela en banan och mosa med en gaffel, lägg i den mosade bananen och häll i det sista av smeten. Micra på högsta i ca 2,5 minut.
Vänd muggen upp och ner på en tallrik. Jag toppade med kokosflingor och gojibär och skivad banan. Mums! 
Till det drack jag äppeldryck!
 
/Josefin2
 
 

Kommentera här: