Chokladbollsmugcake

Måndag och ny vecka! Jag började min med en mugcake som smakade chokladboll, inte helt fel. Jag ändrade ganska mycket i receptet den här gången om man jämför med tidigare mugcakes jag har gjort, och det blev jättebra, mycket mjukare och saftigare. Det är ganska många olika ingredienser, men jag hoppas ni testar den här ändå, den blev riktigt god. 

Chokladbollsmugcake:

•0,5 dl havregryn mixat till mjöl 
•2 msk kokosmjöl 
•1 tsk bakpulver 
•0,5 tsk fiberhusk 
•2 tsk sötströ 
•0,5 mosad banan
•1,5 msk kvarg 
•2 äggvitor 
•2 tsk kakao 
•1 msk kallt kaffe 
•2 msk mjölk 

Blanda alla torra ingredienser först, tillsätt sedan resten och rör om tills smeten är slät. Smörj en kopp, häll i smeten och micra 2 minuter på maximal värme. Toppa med till exempel skogshallon och kokos som jag gjorde. 

/Josefin 1








Kommentera här: