Äpple/kanel/kokosmugcake

Den häääär mugcaken blev riktigt, riktigt god! Jag älskar verkligen kombinationen äpple kanel som jag säkert har sagt tusen gånger nu. Jag gjorde i alla fall en mugcake med en fyllning som bestod av äppelbitar, kokosflingor och massor av kanel. Om ni är lika besatt som mig av äpple kanel så kommer ni älska den här, jag lovar. 

Äpple/kanel/kokosmugcake:

•1 dl havregryn malda till ett mjöl 
•1 msk kokosmjöl 
•0,5 tsk fiberhusk
•1 tsk bakpulver 
•2 tsk sötströ
•2 äggvitor eller 1 helt ägg
•2 msk äppelmos
•lite mjölk, ca 0,5dl 
•lite vaniljpulver 

Fyllning:

•Ett halvt litet äpple
•minst 1 tsk kanel
•ca 2 tsk kokos

Börja med att göra kaksmeten genom att blanda ihop alla ingredienser och rör tills det är slätt och bra. Gör sedan fyllningen, hacka äpplet i småbitar och blanda ihop med kanel och kokos. Häll sedan i halva smeten i en smord kopp, häll på fyllningen och häll på resten av smeten! Micra på full effekt ca 2 min. 






Kommentera här: