Frukost när den är som bäst

Idag gjorde jag och Sofia världens godaste brunch tillsammans, lite av en favorit i repris från i måndags! Det är få saker jag älskar så mycket som att äta frukost och sitta och prata länge på en ledig dag.  

Vi testade göra juice i hennes råsaftcentrifug, en juice med morot, röda äpplen och apelsin och en juice med gröna äpplen, röda äpplen och mandarin. Båda två blev supergoda, men min favorit var nog ändå den sistnämnda eftersom jag älskar gröna äpplen. Jag tror i alla fall att vi fick i oss hela dagsintaget av vitaminer! 

Idag var det jag som skötte bakningen, det blev scones med rågmjöl, helt klart en flipp, det kommer jag göra fler gånger. Ni ser själva på bilderna vilka goda pålägg vi hade på sconesen, bland annat lufttorkad skinka, ost och salami. 

Jag kan också säga att vi föll för reklamen och köpte yoggis "Madagaskar vanilj".. Men ärligt talat, det finns ingen yoghurt som slår drömyoghurten, även om den här också var väldigt god. 

Hoppas ni har en bra helg och att ni äter goda frukostar! 




Sofias tesortiment är magiskt.









/Joppi


Kommentera här: