Fröknäcke med dill

Jag tänkte dela med mig av ett recept på fröknäcke som är jätteenkelt och jättegott! Jag brukar göra det utan dill meeen jag kände för att testa något nytt, och det blev riktigt lyckat. 

Det här + ost är verkligen hur gott som helst.

Fröknäcke med dill:

•1 dl solroskärnor
•1 dl pumpakärnor
•1 dl sesamfrön 
•0,5 dl linfrön 
•2 dl majsmjöl 
•2,5 dl vatten
•0,5 dl kokosolja/rapsolja/valfri olja
•färsk eller frusen dill efter smak
•flingsalt 

Sätt ugnen på 150 grader. Blanda ihop alla ingredienser i en bunke, utom vattnet och flingsaltet. Vattnet kokar du upp och häller över alltihop. Rör om tills det är som en smet och bred sedan ut på bakplåtspapper på plåtar. För mig blir det cirka en och en halv plåt, men det beror lite på hur tunnt man breder ut. Tunnt = godast tycker jag! 
Sedan strör du på flingsalt och gräddar i knappt 1 timme i ugnen, men håll koll, vissa ugnar är snabbare än andra. 






Kommentera här: