Pepparkaksgröt och morotsjuice

Då var det äntligen måndag igen! Ny vecka och nya möjligheter :) Det här är i alla fall vad jag försöker intala mig själv just nu. 
Dagens frukost var mycket lyckad, en riktigt god gröt gjord på en havre- och quinoablandning. Gröten kokades enligt anvisningarna på paketet, men med lite mindre vatten eftersom jag inte gillar när gröten blir lös. Som smaksättning hade jag pepparkakskrydda, succé! 

Jag gjorde även en juice denna måndag till ära, en morots- och apelsinjuice. Jag bakade bröd med morötter i igår, där morotssaften skulle pressas ur, därför hade jag morotssaft hemma. Det är annars ganska tidskrävande att stå och pressa ut morotssaft ur rivna morötter, haha. Hur som helst, här har ni "receptet": 

Morotsjuice, 1 glas:

•1,5 dl morotssaft 
•saft från 1 apelsin 
•saft från en halv citron 
•isbitar 






Kommentarer:

1 Josse:

skriven

Åååh! Så du har alltså köpt havre- och quinoagröten? Vad tyckte du?
Ett tips är att ta hälften blandning och hälften fiberhavregryn. Kanongott! /J

Svar: Jaaa äntligen!!! :D jag tyckte den var supergod! Tack för tipset, ska absolut testa! / J nr.2
None None

Kommentera här: