Honungsgröt

Hejsan vänner, det här inlägget kommer ungefär ett dygn för sent, men bättre sent än aldrig, eller hur? :) 

Till att börja med vill jag tacka Josefin för ett grymt bra gästinlägg! Det såg hur gott som helst ut, tycker inte ni?? Måste verkligen testa den där supergröten, nu när både Sofia och Josefin tipsat om den. 

Aja, tillbaka till gårdagens frukost. Jag gjorde en gröt med honung i, hur gott som helst, det smakar mycket honung och det blir sött och gott! Brukade ofta göra den här gröten förut, men det var ett bra tag sen nu. 

Till gröten åt jag två mackor med keso, skivad kyckling, paprika, tomat och örtsalt samt en kopp kaffe. 

Honungsgröt, 1 portion: 

•1,5 dl havregryn 
•2,5 dl vatten 
•1 msk honung 
•1 krm salt 
•1 äggvita 

Blanda alla ingredienser i en skål, utom äggvitan. Micra 2 min, ta it och rör i äggvitan, micra ytterligare 2 min. Jag vände sedan skålen upp och ned på en tallrik, som med grötmugcaken, och serverade med lite frusna hallon. 






Kommentera här: