Gästblogg

Tjena mors! Jag heter Josefin och är morgonens gästbloggare. Spännande!
Eftersom att jag är ett riktigt fan av frukost, en frukostälskare, precis som Josefin känns det svårt att begränsa mig till bara en frukost eftersom att jag inte har någon speciell vana. Men idag tänkte jag dela med mig av min lördagsfrulle denna morgon.

Idag åt jag Supergröten med tranbär, hasselnötter, mandel och extra protein från Pauluns. En välbalanserad blandning av havre, råg och dinkel. Med extra protein och, såklart, inget tillsatt socker.
Denna Supergröt är helt grym! Ett dyrare alternativ, men värd för att lyxa till lite extra på helgen. Testa testa! 


Så himla enkelt att tillaga, gör så här för att få till Supergröten:

1dl blandning
1,5dl vatten
1/3 krm salt

Blanda allt i en kastrull på spisen och koka på svag värme 2,5-3 minuter.

Jag tog granatäpplekärnor ovanpå och lite mjölk till det.

Även en liten kopp Verumfil med jordgubb -och hallonsmak, en mugg slät kaffe och en apelsin slank ner.


(Idag är jag även bjuden på risgrynsgröt-frukost nr2 hos grannen, Lycka!)

Jag säger; På återseende, för det hoppas jag på.

Ha det bäst! /andra Josefin

Kommentera här: