Mugcake med choklad och banan

Dagen före dopparedagen!! 
Den inleddes med en supergod mugcake med banan och choklad. Jag micrade den lite kortare tid än vanligt, så den blev lite kletig, SÅ GOTT! 

Som ni märker har jag snöat in lite på mugcakes, men det är ju så perfekta att äta till frukost. Igår ställde jag mig och mixade 7 deciliter havregryn till mjöl, så nu behöver jag inte göra det på några morgnar :) 

Mugcake med choklad och banan, 1 portion: 

•1 dl havremjöl (ca 1,25 dl havregryn malda till ett mjöl)
•1,5 msk kokosmjöl
•knappt 1 msk kakao
•0,5 msk sötströ
•0,5 mosad banan
•1 tsk bakpulver 
•lite vaniljpulver 
•1 ägg
•3 msk mjölk 

Blanda alla ingredienser i en skål. Smörj en kopp, häll i smeten och micra ca 1-1,5 minut för att få en kladdig kaka! Jag toppade med resten av bananen. 







Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Tack för en rolig inspirerande blogg, och speciellt det här receptet:) jag hamnar lätt i grötträsket, himla gott och bra men roligt med variation!:) har mixat havre- och kokosmjöl så nu blir det fler mugcakes framöver:))

Svar: Vad glad jag blir av att höra att du gillar min blogg! :) Gröt är supergott, men precis som du säger förnöjer variation! Härligt, hoppas det smakar :)
None None

Kommentera här: