Fröig Smoothie

Jag har nyss ätit en riktigt god frukost, som alltid. Denna morgon innehöll den favorit från igår, surdegsbröd med kantarellpeston och tomat och persilja, egengjord svartvinbärsjuiceTranbär- & Blåbärste från Muddus, super fröig smoothie.
Så här gjorde jag smoothien:
1 banan
1 dl yoghurt (jag tog persika- och passionsfrukt)
½ dl fryst mango
1 msk kokosflingor
1 msk havrekärnor
1 msk solrosfrön
½ msk vetekli
½ msk linfrön
½ msk chiafrön
 
Mixa alla ingredienserna med en stavmixer i en skål, häll upp i ett glas och drick eller ät med sked.
Jag toppade smoothien med skivor av banan, hasselnötter, cashewnötter och gojibär. Mums!
Gotteligottgott!
/Josefin2
 
ps, Josefin1's amerikanska pannkakor  såg riktigt goda ut!

Kommentarer:

1 Jonna :D♥:

skriven

Åh vad hungrig jag blir av att kolla in din blogg ahha ♥

Svar: Men vad kul att höra! Hoppas att du blir inspirerad!♥
None None

2 liborius:

skriven

men ååh vad gott:D

sv. tusen tack:D

3 Sofia - Vardag&Foto:

skriven

oj så gott :)

4 Sofia - Vardag&Foto:

skriven

oj så gott :)

Svar: Jaa supergott verkligen!♥
None None

5 Johana Duggin:

skriven

åh vad gott de där såg ut då!!^^

Svar: Kan varmt rekommendera både smoothien, juicen, teet och peston! Så gott!:)
None None

6 ♫♪ sandra:

skriven

bra tips!

Svar: Otroligt gott också! Man tar vad man har :)
None None

7 linawilmas.blogg.se:

skriven

Mm så gott!

Svar: Suupergott!! :)
None None

8 Kimmey ~ Kung varje dag:

skriven

Gott :)

Sv: Jag hade kvarg, hallon och blåbär samt lite kokos :)

9 SARA EMILIA:

skriven

Åh så gott!

Svar: Japp, en perfekt helgfrulle! :)
None None

Kommentera här: