Limecheesecake med jordgubbar

Dagens frukost blev återigen storslagen! Känns verkligen som att äta efterrätt.. Jag gjorde en variant på frukostcheesecake som storasyster bloggade om för ett tag sedan och som jag även har testat en gång förut! Den är så himla god, och den här gången gjorde jag med smak av lime istället för banan som det var i den ursprungliga. Sedan jordgubbar till det, magiskt. 
 
Det som är så bra med den här är att man gör den kvällen innan, då kan man bara ta fram den och äta direkt på morgonen :) Klicka HÄR för att komma till Stinas beskrivning på hur man gör, här nedan skriver jag bara vad jag hade i fyllningen! 
 
Limefyllning till frukostcheesecake: 
 
•2 msk Philadelphiaost
2 msk kesella 
•0,5 msk sötströ/socker/honung
•1 äggvita
•skal av 1 lime
•1 msk saft av lime
 




Kommentera här: