Storasysters superfrukost

Godmorgon på er!
 
Idag har jag fått äran att gästblogga på min kära systers fina blogg. Och vilken frukost det blev imorse!
Dagen till ära hade jag förberett en frukostcheesecake igårkväll, vilket jag tackade mig själv för imorse. Det var nämligen inte svårare än att plocka fram den ur kylskåpet och njuta när jag vaknade! 
 
Det var första gången jag testade denna underbara cheesecake, och den var helt fantastisk! Jag toppade den med kokosflingor och blåbär, så gooottt! Till cheesecaken blev det en kopp grönt te och en morotsfralla med philadelphia och tomat.
 
Frukostcheesecake, 1 portion.
Gör helst cheesecaken dagen innan, eftersom den behöver vila i kylen några timmar – helst hela natten.
Värm ugnen till 200 grader, och börja med att göra pajbotten som ska innehålla:
– 1 söt dadel
– 1 dl havregryn
– 2 tsk rapsolja (eller någon annan olja, typ kokosolja)
– en nypa salt
Mixa alla ingredienserna till en smulig massa  och pressa ut den i en liten portionsform.
Grädda i ugnen i 8-10 minuter.
 
Gör sedan fyllningen:
– 1 banan (kan bytas ut mot annan smaksättning, typ hallon eller blåbär) 
– 1 äggvita
– 2 msk philadelphia
– 1 msk pressad citron
Mixa ihop allting och lägg smeten på den färdiggräddade pajbottnen. Micra sedan allt på full effekt i ungefär 30 sekunder. Ställ in i kylen tills den ska ätas. MUMS!
 
 
 
 
Tack för mig!
 
/Stina

Kommentera här: