Ekologisk gröt

Idag åt jag min första frukost som Lundabo tillsammans med mamma! Lägenheten är jättefin och bäst av allt: jag har ett köksbord! Och köket är mycket bättre än det jag hade i Härnösand. Det betyder många goda frukostar framöver. 

Till frukost gjorde vi en totalt ekologisk och supergod gröt:

Havre- chiagröt, 2 portioner:

•3 dl ekologiska havregryn
•1 msk ekologiska chiafrön
•5 dl vatten
•kanel
•salt 

Lägg allt i en kastrull och koka i cirka fem minuter! Vi åt gröten med ekologiskt äpple- och mangomos (OBS, hur gott som helst), hackade fikon och mandelmjölk. 


Till gröten drack jag kaffe, Gevalias "Amazonas". Ett favoritkaffe. Det blev också en halv röd grape och bitar av svensk nätmelon.







Nu ska jag äntligen till Halmstad och träffa Max! Hoppas ni får en fin dag,

Kram Joppi

Kommentera här: