Bananscones & chokladkaffe

Söndagar tycker jag förtjänar en extra god och lång frukost, därför gjorde jag världens godaste bananscones som både jag och Josse har testat tidigare. 

Bananscones:

•1 mogen banan
•1 ägg
•1 dl havremjöl 
•1 msk kokosmjöl
•1 tsk bakpulver
•kanel
•vaniljpulver
•flingsalt

Mosa bananen med en gaffel. Tillsätt resten av ingredienserna och blanda väl. Klicka ut tre scones av smeten på ett bakplåtspapper på en plåt och grädda cirka 15 minuter i 200 grader. Låt svalna lite innan du skär sconesen och äter dom med något gott på. Jag hade getost och flytande honung på mina, fruktansvärt gott. 


Till sconesen drack jag en slags kaffedrink som jag experimenterade fram, det blev en succé! Kaffe och choklad är verkligen hur gott som helst tillsammans. 

Kaffe med chokladmandelsmak:

•1 dl mandelmjölk 
•1 msk chokladsås av något slag (jag hade Walden Farms) 
•bryggkaffe

Värm mjölken tillsammans med chokladsåsen och blanda. Skumma chokladmjölken med en mjölkskummare (OBS jag är säker på att det blir supergott även utan att skumma). Häll sedan på kaffe i valfri mängd. NJUT




Idag ska jag ut på en springtur med Marija och sedan är det dags för första träffen med nya klassen!

/Joppigus

Kommentera här: