Amerikanska pannkakor

 
Här kommer fler bilder från vår fantastiska frukost som du kan läsa om här!
 
Den goda hallonsylten var busenkel att göra med endast tre ingredienser.

Raw hallonsylt:
  • 125 gr färska hallon
  • 1 msk chiafrön
  • 1 krm vaniljpulver
 
Mosa hallonen som de är med en gaffel, rör i chiafrön och vaniljpulver. Låt stå så sväller chiafrönen och konsistensen blir lite "geléig". Sylten håller några dagar i kylskåp. Mums!

Dessa pannkakor var bland det godaste jag ätit, så gott och fluffigt med fil i. Alltså, ni måste lova mig att testa dem!
 
Amerikanska Pannkakor:
  • 2,5 dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • 0,5 tsk salt
  • 1 msk strösocker
  • 1 ägg
  • 2,5 dl Arla filmjölk
  • 2 msk rapsolja
Blanda torra ingredienser i en skål. Vispa ihop ägg, fil och rapsolja i en annan bunke. Rör ner de torra ingredienserna i de blöta. Stek små pannkakor i en stekpanna på medelvärme i kokosolja eller annat matfett.
 
 
Alltså jag kommer sakna min favorit frukostflinga hur mycket som heeeeelst nu när hon har flyttat lite för långt bort i från mig! Men som tur är så ses vi ju ganska så snart igen :)

Recept på den smarriga filmjölkslimpan kommer i ett senare inlägg, håll tillgodo! :D
 
Ha det bäst! /Joppili

Kommentera här: