Energibollar

Idag har jag gjort världens mysigaste förmiddagsutflykt på egen hand. Jag gick en skogspromenad upp på ett berg. Jag hittade gula kantareller (till bland annat omeletter) och lingon (till smoothies, bröd, topping på fil och gröt). :D
 
Med på berget tog jag kaffe och energibollar, som för övrigt är riktigt goda. Perfekt för utflykter, som mellis, mellan träning, till kaffet, nyttigare alternativ till fredagsmyset osv!
 
Här kommer receptet!
Energibollar:
1 dl Sötmandel
1dl Russin
1/2 dl Gojibär
1/2 dl Pumpafrön
3 msk Kokos
2-3 msk Vatten
 
Mixa mandel, russin, gojibär, kokos och pumpafrön tillsammans med vatten till en slät massa i en mixer. Rulla små bollar av massan och rulla dem sedan i kakaon. Förvara bollarna i en burk med lock i kylen.
 
 
 
Jag älskar skog. Jag älskat höst. Jag älskat kaffe. Jag älskar energibollar.
/Josefin2

Kommentera här: