Grekisk Davos

Davos är ju egentligen en stad i Schweiz, men idag var min davosgröt inspirerad av ett helt annat land, nämligen Grekland! Basen i min gröt var grekisk yoghurt, helt klart en succé. 

Jag började supertidigt imorse så jag fick äta min gröt på rasten, därav den taskiga bildkvaliteten. Ni kan ju tänka er hur mycket jag längtade till den rasten!

Provade även att ha i chiafrön som Josefin2 brukar ha, supergott och konsistensen blir perfekt.  

Grekisk Davos med kokos:

•1,5 dl grekisk yoghurt
•knappt 1 dl mangoyoghurt
•1 dl havregryn
•1 msk chiafrön 
•1 tsk sötströ 
•1 msk kokosflingor

Blanda ihop kvällen innan och låt stå i kylen över natten! Toppa med något gott, jag skar ett äpple i bitar och la på, plus lite nötter och torkade bär. 



Solig och fin höstdag, älskar när träden skiftar i massa fina färger! 

/Joppi

Kommentera här: