En räddare i nöden

Det märks att både jag och andra Josefin har haft fullt upp med jobb på dagarna den här veckan, det har blivit en hel del davosgröt! Så blev det även idag för min del, jag började klockan 6 så jag tog med gröten till jobbet och åt den med en skivad banan när jag hade rast. Vet inte vad jag skulle göra utan davosgröt vid sådana här tillfällen, antagligen skulle jag tvingas äta något jättetråkigt. 

Davosen jag förberedde igår blev i alla fall jättelyckad! Den var av smakerna vanilj och banan och ja, det kan inte bli annat än gott. 

Davos med smak av vanilj och banan:

1 dl havregryn
•1 msk chiafrön 
•2 dl bananyoghurt
•vaniljpulver 
•0,5 dl mjölk 
•honung efter smak

Som alltid med Davosgrötar: blanda allt kvällen innan, ställ i kylen över natten, ta fram på morgonen och ät och njut av all tid du sparat och av hur got det smakar! 


Hoppas ni har en bra fredag! Och glöm för Guds skull inte bort kanelbullens dag imorgon, den måste firas. 

/Joppi

Kommentera här: