Världens godaste frukost

Dagens frukost blev verkligen hur god som helst, helt ärligt så tror jag att det är det godaste jag har gjort någonsin. Jag gjorde en slags kaka i ugnen och resultatet smakade väldigt mycket som chokladbollar. Hur gott låter inte det?? Jag säger bara en sak, GÖR DEN. Den passar säkert precis lika bra som mellanmål eller kvällsfika som till frukost! 

Chokladbollskaka i ugnen, 1 portion:

•1 dl havregryn 
•1 msk kokosmjöl 
•1 msk sötströ/socker 
•1 krm vaniljpulver 
•1 msk kakao
•0,5 tsk fiberhusk 
•1 tsk bakpulver 
•1 ägg
•0,5 dl kallt kaffe 
•0,5 dl mjölk 
•lite kokosflingor 

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda ihop alla ingredienser utom kokosen i en skål, OBS man behöver inte mixa, bara blanda. Smörj en liten portionsform (jag hade en minibrödform) med kokosolja eller annat fett. Strö på lite kokosflingor i botten av formen och häll sedan i smeten ovanpå. Ställ i formen i ugnen ca 15 minuter, ta ut och servera med till exempel chokladjordnötssås som jag gjorde! 






Kommentera här: