Grötkaka

Mums! Den här blev verkligen lyckad, men inte alls som jag hade tänkt när jag vaknade imorse. Jag tänkte bara göra en helt vanlig gröt i micron med pepparkakskrydda, jag orkade inte krångla till det mer än så. Men så kläckte jag i två äggvitor i gröten och i och med det fick den en sån fast, kakliknande konsistens så jag vände den upp och ned på en tallrik. Det blev nästan som en mugcake, fast som en gröt! Hur som helst smakade den mycket bra. 

Gröt-mugcake med smak av pepparkaka, 1 portion:

•1,5 dl havregryn
•1 msk krossade linfrön 
•1 krm salt 
•1/2 msk pepparkakskrydda (ta inte för lite, då blir det en mesig smak) 
•2,5 dl vatten 
•2 äggvitor 

Blanda ihop allt utom äggvitorna i en skål, micra 2 minuter, ta ut och rör i äggvitorna, micra ytterligare 2 min. Vänd skålen upp och ned på en tallrik och ät! Jag strödde lite kokos på min kaka, men jag tror det hade varit ännu godare med hallon faktiskt! 







Kommentera här: