Kvargbröd

God morgon! 
Jag började min dag med att baka Kvargbröd till frukost. Jag är ju en sådan person som älskar scones, så det här kändes som ett bra, och lite näringsrikare, alternativ! Och tro mig, det blev riktigt gott. Nästa gång ska jag testa rosta brödet så det blir lite krispigare också. 

Receptet hittade jag på Lindahlskvargse på instagram.

Kvargbröd
•1,5 dl havregryn
•1,5 dl naturell kvarg
•0,5 tsk salt
•1 tsk bakpulver 

Blanda ihop allt i en bunke, forma till 2 bullar och grädda i ugnen på 200 grader minst 20 minuter! Ät med smör, ost och gurka, eller något annat gott. 




Tänk er alla möjligheter att variera detta bröd! T.ex blanda i hackade aprikoser, nötter, linfrön, sesamfrön, solroskärnor, fikon.... Detta kommer jag göra fler gånger.

Ha en fin helg!

/Joppi

Kommentarer:

1 Boel :

skriven

Ser supergott! Ska man mala havegryn eller bara blanda precis som det är?

Svar: Det är det! Jag smulade bara grynen lite med händerna! Fungerade bra 😊
Frukostfavoriter

Kommentera här: