Havregrynsbakelse

Hejsan! Nu var det några dagar sedan jag bloggade, och jag kan bara skylla på tidsbrist i tentatid som det är.

Men idag gjorde jag i alla fall en supergod Havregrynsbakelse som jag bara var tvungen att dela med mig av! Den ska stå i ungen undefär 20 minuter, men under den tiden hinner man ju duscha, packa väskan och koka kaffe. 

Havregrynsbakelse:

•1 dl havregryn
•0,5 banan
•0,5 dl sojamjölk
•kanel
•kardemumma
•sötströ, ca 1 msk
•1 fikon klippt i bitar

Sätt ugnen på 175 grader. Mosa bananen med en gaffel och blanda sedan ihop alla ingredienser i en skål. Smörj en liten form med kokosolja/smör och häll i smeten. Grädda i ugnen ca 20 minuter. Jag toppade med honung och kokosflingor. Helt galet gott kan jag lova. 





De dagar jag tar mig tid att äta frukost i lugn och ro (det vill säga nästan varje dag) blir alltid bra dagar. Börjar jag med stress och att slänga i mig frukost håller ofta den känslan sig kvar resten av dagen. Så ta er tid för frukost och i alla fall några minuters lugn och ro på morgonen, det är värt det!  

/Joppi 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Måste bara säga att du har en jätte fin blogg som ger mig mycket insperation till nya och nygammal frukostar.☺

Svar: Tack så jättemycket! Vi blir glada av att höra det :)
Frukostfavoriter

Kommentera här: