Söndagsfrukost

Imorse åt jag en supermysig frukost i sängen.
Den bestod av smoothies, Finn Crisp surdegsknäcke med skinka, ost, paprika och päron, kaffe och frukostkakor.
Det blev kaffet som är min favorit just nu, Gevalias India Malabar, med extra mörkrostade bönor från Indien som lufttorkas på palmblad.(hur coolt?) Kaffet har en djup och fyllig smak och låg syrlighet. Ett kaffe helt i min smak!
Jag gjorde två smoothies som jag sedan blandande i burken. Jag försökte få blåbärsmoothien runt om hallonsmoothien. Mycket lyckat och gott!

Hallon- & kokossmoothie:
1dl hallon
1dl turkiskyoghurt
1dl verum hälsofil med hallon-passion-vanilj
1,5msk kokosflingor
1msk solroskärnor
 
Blanda allt med en stavmixer eller i en mixer.
 
Blåbär-vanilj & fikonsmoothie:
1,5dl blåbär
1dl turkiskyoghurt
1dl vanlig fil
1msk solroskärnor
1msk chiafrön
2 torkade fikon
 
Blanda allt med en stavmixer eller i en mixer.
Finn Crisp breakfast size - Jag vet jag inte om de har kommit ut i butik än, jag fick ett paket hemskickat som smakprov, och jag gillar verkligen att det är ett surdegsknäckebröd som är bakat med 100% fullkorn. Och en perfekt storlek! Tummen upp!
Igårkväll bakade jag frukostkakor. Så himla goda och lätta att göra.
Jag gjorde efter det här receptet som vi publicerat tidigare, den torkade frukten som jag tog i denna gång var tranbär, päron, aprikoser och plommon. Jag tog även drygt en matsked chiafrön och 1 matsked fiberhusk.

/Joppili

Kommentera här: