Världens bästa farfar

Jag är för tillfället nere i småland hos farmor och släkten, därav min dåliga uppdatering. Det finns nämligen ingen internettäckning i farmors hus, man måste gå in i byn för att få någon kontakt med omvärlden. 

Igår begravdes världens bästa farfar och det känns som jag har vätskebrist på grund av allt gråtande. Begravningen var i alla fall hur fin som helst och flera av mina kusiner sjöng och spelade i kyrkan och på minnesstunden. 

Jättejobbig dag på många sätt, men värst av allt är nog ändå att se hur ledsen farmor är. Det är skönt att begravningnen är gjord och att dagen är över, idag blir en bättre dag. 

Trots att det har varit konstiga och jobbiga dagar här nere så har jag ätit frukost. Såklart! Igår blev det naturell yoghurt med müsli och hallonsylt, och farmors hembakade bröd med ost och kalkon. Idag åt jag yoghurten med skivad banan, kanel och blåbärssylt och till det ett tunnbröd med ost, kalkon och tomat. 

Storasyster Stina, storebror Simon och jag

Efter begravningen och minnesstunden när vi tittade på gravplatsen och blommorna






Ha en fin fredag! 

/Josefin1

Kommentera här: