Pannkakstisdag

Jag blev så sugen på pannkakor när jag såg Josefins frukost igår, den såg så himla god ut! Så idag fick det bli proteinpannkakor med blåbär, kokos och vanilj. Det var en fest i min mun, allvarligt talat dom tre smakerna passar så bra ihop. 

Jag har ändrat lite i receptet från mina förra proteinpannkakor som jag gjorde för ett tag sedan. Inte för att dom blev dåliga, men dom här blev ännu saftigare! Jag hade bland annat i lite grekisk yoghurt. 

Proteinpannkakor med blåbär, kokos och vanilj: 

•0,75 dl vaniljproteinpulver 
•1 msk kokosmjöl 
•1 msk kokosflingor
•0,5 tsk fiberhusk
•1 tsk bakpulver
•1 ägg + 1 äggvita
•1 dl mjölk 
•2 msk grekisk yoghurt 
•2 msk blåbär 

Blanda alla torra ingredienser och tillsätt sedan resten, utom blåbären som du tillsätter i slutet så inte hela smeten blir blå. Det gör man ju som man vill men jag tyckte det blev finare såhär, haha. Stek små plättar i kokosolja och ät sedan med toppingen nedanför.

Topping:

•3 msk kvarg
•3 msk blåbär
•1 msk sötströ

Blanda ihop och ös på pannkakorna.







Till pannkakorna drack jag det här goda kaffet, tror det är mitt favoritkaffe. Och ekologiskt, fairtrade och krav är ju aldrig fel. 

Vilket är ert favoritkaffe? 

/Joppi

Kommentarer:

1 Louise Dalman :

skriven

mums va gott med pannkakor! :D
de är något ja saknar när ja äter lchf:P

Kommentera här: