Vaniljpannkakor

Äntligen fredag!! Det firades med pannkakor skänkta från ovan, allvarligt talat, dom var obeskrivligt goda.
Hoppas verkligen ni provar göra dom här, annars går ni miste om något vill jag lova! 

Vaniljpannkakor, 1 portion:

•1 dl havregryn
•1,5 msk kokosmjöl
•1,5 msk socker/stevia
•0,5 tsk vaniljpulver (eller 1 tsk vaniljsocker)
•0,5 tsk bakpulver 
•1 ägg + 1 äggvita
•2 msk mjölk 

Blanda alla torra ingredienser i en bunke eller i en mixerskål. Tillsätt sedan äggen och mjölken och mixa/vispa till en någorlunda slät tjock smet. Smeten ska vara rätt fast, då går det lättare att steka, men behövs det, så tillsätt mer mjölk. Stek pannkakorna på hög värme i smör/olja i cirka 1 minut på varje sida, eller tills de fått en fin yta. Stek inte för länge, då blir dom torra! Jag fick till 6 stycken små pannkakor av min smet.

Jag varvade mina pannkakor med vaniljkesella, vilket jag rekommenderar starkt, och toppade med lite frysta bär. 











Kommentera här: