Choklad- och jordnötsmugcake

Herreeeguuuud, idag överträffade jag verkligen mig själv. Den här mugcaken kan vara den godaste frukosten jag har gjort, och det är inget lätt pris att kamma hem!!! Dessutom gjorde jag en grymt god juice till det, den här dagen kan ite bli annat än bra. 

Vi börjar med mugcaken, det är en "vanlig" chokladmugcake med en drömgod jordnötssås: 

Chokladmugcake, 1 portion: 

•1,25 havregryn mixat till ett mjöl
•1 msk kokosmjöl
•1 tsk bakpulver 
•1 msk kakao
•1 msk stevia 
•2 äggvitor 
•0,75 dl mjölk 

Blanda ihop allt i en skål, smöra en stor kopp med smör eller kokosolja, häll i smeten i koppen. Micra ca 1,5 minuter, max, kortare om man vill ha den lite kladdig! 

Jordnötssås: 

•0,5 banan 
•1 msk jordnötssmör 
•1 msk mjölk

Bananen går att byta ut mot mer mjölk om man inte gillar banan! 
Mixa allt tillsammans till en slät smet och häll över din mugcake :) 

Apelsin- och sweetiejuice, 1 stort glas: 

•1 apelsin
•1 sweetie

Pressa båda frukterna i en citruspress, servera med isbitar! Sweetie är en sötare variant på grapefrukt, hur god och fräsch som helst, prova! Jag hittade den på Ica.









Kommentera här: